ဦးေႏွာက္ေလ့က်င့္ခန္း

March 25, 2006 at 12:16 am (Uncategorized)

ကၽြန္မတို႔ ခႏၶာကိုယ္ရွိ ႀကြက္သားမ်ားကို မလႈပ္ရွားေစဘဲ အသံုးမျပဳဘဲ ထားမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႔ ကိုယ္ခံ စြမ္းအားေတြ တျဖည္းျဖည္း ယုတ္ေလ်ာ့လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ခံစြမ္းအား၊ စြမ္းရည္ေတြ က်ဆင္းလာ ေစရံုတင္ မဟုတ္ဘဲ ဖ်တ္လတ္ေပါ့ပါး သြက္လက္မႈ ေတြပါ ေလ်ာ့နည္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ျခင္း၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ျခင္း၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ သြက္လက္ ထက္ျမက္တဲ့ လူသားတစ္ဦး ျဖစ္လာပါမယ္။ စိတ္ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းျခင္းမ်ား ခံစားရတာ ႀကိမ္ဖန္ မ်ားလာတဲ့အခါမွာ ဦးေႏွာက္ကို ပ်က္စီးေစေသာ အယ္လ္ဇိုင္းမားေရာဂါ (Alzheimer)နဲ႔ ပါကင္ဆန္ေရာဂါ (Parkinson‘s_Disease)မ်ားကို ခံစားရဖို႔ အခြင့္အလမ္း ပိုမ်ားလာပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာစြာ ေနထိုင္ျခင္းဟာ လူ႔ဘ၀ရဲ႔ အရည္အေသြး တစ္ခုျဖစ္ျပီး အသက္ရွည္ က်န္းမာျခင္း ႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ မိသားစုဘ၀ကိုပါ ရရွိလာေစ ပါတယ္။

စိတ္တင္းႀကပ္ ဖိစီးမႈ ၊ က်န္းမာေရး အတြက္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အစားအစာမ်ား၊ ေဆးလိပ္၊ မူးယစ္ေဆး၀ါး နဲ႔ အရက္ေသစာ တို႔ဟာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို ထိခိုက္ ပ်က္စီးေစပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ား ခံစားရတာ ႀကိမ္ဖန္ မ်ားလာတဲ့အခါမွာ ေသြးတိုးေရာဂါကို ခံစားလာရျပီး ဦးေႏွာက္ ေသြးေႀကာမ်ားကို ေပါက္ျပဲ ေစႏိုင္ပါတယ္။ Stroke လို႔ေခၚတဲ့ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာမ်ား ပ်က္စီးေစတဲ့ ေရာဂါတစ္မ်ိဳးကို ခံစားရျပီး ဦးေႏွာက္ ဆဲလ္မ်ား ေသသြား ေစပါတယ္။ ေသြးတိုးေရာဂါ နာတာရွည္ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ဦးေႏွာက္တြင္းရွိ ေသြးလႊတ္ ေႀကာမႀကီး ေပါက္ျပဲေစ ႏိုင္တဲ့အျပင္ အနီးအနားက ဆဲလ္မ်ားကိုပါ ပ်က္စီးေစျပီး ထိုအဂၤါမ်ားက လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာမ်ား ရပ္ဆိုင္း သြားပါတယ္။ ဒ ါ့ေႀကာင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပး သင့္သလို လူမႈပတ္၀န္းက်င္ မွာလည္း တက္ၾကြ သြက္လက္စြာ ေနထိုင္ျခင့္ျဖင့္ ရုပ္က်န္းမာေရးေရာ စိတ္က်န္းမာေရးပါ ေကာင္းမြန္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္ျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ ေလ့က်င့္ခန္း ျဖစ္ျပီး အသစ္အဆန္းမ်ား စူးစမ္း ေလ့လာျခင္း ဟာလည္း ဦးေႏွာက္ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈကို တိုးတက္ ေစပါတယ္။

စစ္တုရင္ ကစားျခင္းဟာ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြး တိုးတက္ေစတဲ့ ကစားနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ ရက္ ၂ရက္ခန္႔က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အေႀကာင္းအရာ မ်ားကို ျပန္လည္ စဥ္းစား မွတ္မိေစျခင္း အေလ့အက်င့္ကို ျပဳလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကၽြန္မတိုရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ေပး သင့္ပါတယ္။ Crossword Puzzle ကစားနည္းမ်ိဳးနဲ႔ ဥာဏ္စမ္း ပေဟဠိ ေျဖဆိုျခင္း မ်ားဟာလည္း စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရး တိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေစ်း၀ယ္ ထြက္တဲ့အခါမွာ ေစ်းစာရင္းမ်ားကို ဂဏာန္းေပါင္းစက္ အသံုးမျပဳဘဲ ၊ စာရြက္ထဲမွာ ေရးခ်မတြက္ခ်က္ဘဲ စိတ္ထဲမွာတင္ တြက္ခ်က္ျခင္း အေလ့အက်င့္ ျဖင့္လည္း ကၽြန္မတို႔ရဲ႔ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးမ်ား တိုးတက္လာေစ ႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ပါ၀င္စားတဲ့ သင္တန္းတစ္ခုကို တက္ေရာက္ သင္ယူျခင္း ကလည္း စိတ္က်န္းမာေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုး ေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

မဟနစံ ေရးသားထားတာကို ၿပန္လည္ ေဖာ္ၿပတာ ၿဖစ္ပါတယ္။
Tags : Brain Exercise , Hanasan , Friend , Knowledge , Essay

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: